Contoh Surat Lamaran Bahasa Inggris Executive Assistant

Ditulis oleh: Format Draft Contoh Surat -
Contoh Surat Lamaran Bahasa Inggris - Berikut ini adalah sebuah contoh surat atau surat lamaran pekerjaan untuk posisi Executive Assistant. Jadi kita hari ini akan belajar menyusun sebuah lamaran kerja untuk posisi tertentu. Ini untuk pelajaran bahasa Inggris ya.

Bagi anda yang sedang belajar membuat surat lamaran Bahasa Inggris bisa menggunakannya sebagai bahan referensi. Contoh ini nanti bisa langsung dipelajari. Bisa dicari bagaimana arti dari surat tersebut. 

Ya, bisa diartikan sendiri atau bisa dibuat terjemahannya menggunakan bantuan media online. Pokoknya yang penting kita memahaminya dengan baik. Semoga contoh berikut bisa bermanfaat bagi anda semua!

April 2019

MS. PASSANA PONG 
The Administrative Officer 
The Royal Thai Embassy in Manila 

Dear Ms. Pong: 

I am a Communications graduate of the University of the Philippines-Diliman with several years of working experience gained from some of the Philippines’ reputable private firms, a non-governmental organization, and government. 

I am writing to apply for the position of Executive Assistant advertised on jobstreet.com.ph on 10 May 2010. This position particularly interests me because it would enable me to make full use of my administrative and organizational skills. I have well-developed written and oral communication skills that can be very useful in carrying out the duties for the above-mentioned position. 

On top of these competencies, I adhere to a work ethic and can effectively interact with people across all levels of the organizational structure. I believe I can be an asset to your organization. 

My resume is enclosed with this cover letter. It shows my overall expertise and experience in the field. I would welcome the opportunity to discuss my suitability for the position and comply with your other requirements. I can be contacted during working hours at (632) 857-0100 local 1101. 

Thank you very much. 

Sincerely, 

ADE IWAN 
Applicant

Tidak sulit kan. Membuat aplication letter memang tidak sulit. Apalagi kalau kita sudah belajar di sekolah dan di rumah. Kapanpun dibutuhkan kita bisa membuat sendiri lamaran tersebut. Untuk lamaran kerja bahasa Inggris yang lain silahkan pelajari contohnya di bagian bawah. 

Contoh Surat Lamaran Bahasa Inggris Executive Assistant

Dibagian akhir pembahasan ini masih ada banyak contoh lain dengan posisi pekerjaan yang berbeda-beda. Tinggal disesuaikan dengan posisi jabatan yang diinginkan. Semangat ya, jangan lupa berkunjung lagi dilain kesempatan.